De Wolkenridder, het interne magazine van de KLM, komt met het volgende bericht:
Gezamenlijke internetveiling Air France en KLM Inflight Services groot succes
Vorige week heeft KLM samen met Air France via internet vruchtensap voor beide maatschappijen ingekocht met een flinke besparing als resultaat. De internetveiling maakt deel uit van een langer, uitgebreid inkooptraject waarbij middels monsters de diverse producten van aanbieders worden getest op onder meer smaak en gebruiksgemak. Het merk dat uiteindelijk met de beste prijs/kwalieitsverhouding uit de bus kwam bij de literverpakkingen is Granini. Bij de kleine verpakkingen werd gekozen voor Calypso.
Het gaat in totaal om twintig miljoen liter vruchtensap, dat de komende drie jaar aan boord van beide maatschappijen zal worden geschonken. De inkopers van KLM Inflight Services werken al langer met het on line inkoopsysteem Procuri, het programma dat internetveilingen mogelijk maakt.
Voor de vier op Schiphol aanwezige AirFrance-collega's van Inkoop en Marketing was het de eerste inkoopveiling via internet. Door een goede onderlinge samenwerking werden zowel leveranciers van Air France als KLM uitgenodigd een bod uit te brengen. Deze werkwijze heeft een aanzienlijke besparing opgeleverd voor zowel Air France als KLM. Gemiddeld is door de veiling een besparing gerealiseerd van bijna 20 procent. Een ander voordeel van deze gezamenlijke inkoop is dat Air France en KLM dezelfde sappen aan boord zullen aanbieden.
Bron: Wolkenridder Actueel, 8 augustus 2005
Ja, er zit meer achter dat sapje dan weer denken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!