De campagne begint op 9 april, het jubileumnummer verschijnt vandaag.
De campagne heeft de pay-off ‘Elke week een feestje’ en Bloom Creative is het verantwoordelijke bureau. De commercials zijn geregisseerd door Marie-Nanette Schaepman (creative director van Bloom en onder meer ex-hoofdredacteur en bedenker JAN magazine).
Naar aanleiding van het jubileum komt het magazine ook met 5 redenen waarom Libelle over 80 jaar nog bestaat
1. Omdat Libelle werkt als een startup
Als Libelle een formule was die week na week zou worden ingevuld en uitgerold, was het allang afgelopen geweest. Libelle is een vrouw die elke week een facelift krijgt met andere letters en vormgeving. Geen invuloefening maar alles ‘from scratch’. En ja, dat is een heleboel werk. Misschien zelfs gekkenwerk in een wereld vol gratis informatie. Maar ècht gratis bestaat nu eenmaal niet. Ook niet over 80 jaar.’
2. Omdat iedereen houdt van Holland
Er zijn nu eenmaal dingen, die blijven omdat ze altijd goed zijn. Klassiekers. Libelle is zo Hollands als hagelslag, HEMA en koeien in de wei.
3. Omdat je van boerenkool best een jurk kunt maken
Hoe langer je bestaat, hoe belangrijker het is af en toe iets geks te doen, iets hélemaal anders, iets wat niemand verwacht. Een cover met alleen een ei er op. Een Libelle met 10 verschillende covers in de winkel leggen. Op je 80e verjaardag NIET terug gaan blikken. Een Libelle lijstrekkersdebat. Een fietsmodeshow op de Dam. Ebru Umar in je blad.
4. Omdat delen het nieuwe kopen is
Libelle deelt deze week haar ‘bedrijfsinformatie’ met de rest van Nederland. Lezeressen kunnen vanaf deze week online hun eigen Libelle maken met een magazinetool met Libelle materiaal en eigen tekst en foto’s. Ze kunnen hem laten drukken in een oplage naar wens en hem insturen naar de redactie. De winnaar mag straks meedoen met de redactie.
5. Omdat digitaal de toekomst heeft
De transformatie ‘van tijdschrift naar mediamerk’ is bij Libelle al jaren bezig en gaat nog wel 80 jaar door. Er zijn tijdschriften, boeken, agenda’s, evenementen en aanwezigheid op alle web- en social media platforms. Er wordt gehoopt op een winkel, een tv programma en over 80 jaar misschien wel een hotel op de maan.
Credits campagne
Verantwoordelijk bij klant: Viviene Werner, Franska Stuy, Maaike van Ruitenbeek, Nicole Boekema
Verantwoordelijk bij bureau: Bloom Creative, Marie-Nanette Schaepman (ook regie commercial)
Director of photography: Jeroen de Bruin.
Postproductiebedrijf: Storm Post Production
De campagne is gedurende het hele jaar te zien op SBS en RTL.
Er is ook een radiocampagne op 538, 100% NL, Q-Music en Sky Radio. In print is de campagne te zien in Linda, Margriet, Flair en Viva. Online: vrouwennetwerk Sanoma.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!