JJ Footwear introduceert nieuw businessmodel

Crosschannelstrategie moet shoppen in fysieke winkels stimuleren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door de opkomst van internet wordt het steeds moeilijker om als traditionele retailer overeind te blijven, meent JJ Footwear. Daarom komt het met een nieuw concept:  “Het Nieuwe Winkelen” in samenwerking met de retailers. ‘Het online winkelen wordt hierdoor teruggebracht in de winkels.’

Zo kan de consument naast de winkelvoorraad in de winkel de voorraad van JJ Footwear online bekijken en bestellen.

In oktober is de zogenaamde &;Personal Fit DeskTM&; geplaatst bij 80 JJ Footwear-verkooppunten in Nederland. De  consument kan met de retailer passende laarzen of schoenen uitzoeken met behulp van de Personal Fit CodeTM.

Ceo Carl van der Putten: ‘In de Personal Fit DeskTM zit een tablet met daarop de geïnstalleerd. De consument kan samen met de verkoopmedewerk(st)er de maten invoeren van de voetlengte, de voorvoetomvang en de kuitomvang. Hierdoor wordt direct de Personal Fit Code van de consument berekend en kan met een druk op de knop de collectie van JJ Footwear worden bekeken en besteld. De bestelling kan vervolgens thuis bij de consument of in de winkel worden bezorgd’. 

Crosschannelstrategie

Deze crosschannelstrategie moet een oplossing zijn voor zowel de consument, retailer en JJ Footwear.  Want, zo zegt het merk, ‘retailers kunnen tot 50 procent minder inkopen. Ze hebben dan ook 50 procent minder risico op “sales artikelen”.&; Daarnaast kan het assortiment breder worden. 

Tevens worden consumenten aangemoedigd om naar de fysieke winkels te gaan. Als er op de site van JJ Footwear besteld wordt, wordt voorgesteld om het product in een winkel in de buurt op te halen.  

‘Mocht de consument toch besluiten om de bestelling rechtstreeks naar haar woon- of werkadres te laten sturen, dan ontvangt het geselecteerde retail- & servicepunt van JJ Footwear een commissie. Wanneer de consument daarvoor akkoord geeft, wordt de informatie van de consument ook gedeeld met het gekozen retail- en servicepunt. Op deze manier snijdt het mes aan twee kanten en wordt de consument daadwerkelijk centraal gesteld in het keuze en bestelproces’, aldus het merk.

Het businessmodel is zo opgezet dat het internationaal makkelijk schaalbaar is, zegt de ceo. ‘Inmiddels is dit “Personal Fit Concept” ook verkocht aan een keten in Canada en is er interesse vanuit de Verenigde Staten. Om die stap in 2015 op de juiste manier te kunnen zetten heeft Van der Putten wel investeerders nodig’, zo meldt het persbericht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie