CommunicatieOnline brengt wekelijks een selectie van interessante artikelen die internationaal verschenen. 5 aanraders:
1. De 5 doorlopende discussies in pr-land
Welke discussies blijven maar door sudderen in het pr-vakgebied. PrNewser noemt er 5, die alle ook in Nederland doorklinken. Van het meten van pr-succes, ofwel de Advertising Value Equivalency tot accreditatie ofwel de geregistreerde pr-professionals.
2. Opvallend: je nieuwe ceo lekker traditioneel presenteren, via de krant
Het Amerikaanse megabedrijf Target heeft de presentatie van zijn nieuwe ceo klassiek aangepakt. Bij het aantreden van Brian Cornell koos het welbewust voor een aankondiging in de print-editie van The Wall Street Journal. Het wilde daarmee aangeven hoe belangrijk het nieuws voor het bedrijf is.
3. Negen infographics over de grote waarde van visuele content
Best practices op social media als Facebook en Twitter laten zien dat beeld en video sleutelelementen zij voor engagement. Content met visuele elementen doet het het beste. 9 interessante infographics over de achtergronden daarvan.
4. Burson Marsteller voor Redskins aan het werk
Waar wij in Nederland de discussie hebben over Zwarte Piet wordt in de VS een emotioneel debat gevoerd over de Redskins, het professioneel American footballteam uit Washington D.C. Veel mensen betogen dat de term Redskin (roodhuid) discriminerend is en willen ervan af. De club zelf lanceerde een website voor de behoud van de naam. Pr-bureau Burson-Marsteller blijkt erachter te zitten.
Een nieuwe term: News Engine Optimization. Een Amerikaans pr-bureau heeft een instrument om ervoor te zorgen dat bedrijven de beste boodschap kiezen voor online campagnes. Hoe werkt het en met welk resultaat?