Premium

Internationaal - 5 opvallende pr-artikelen van deze week

Rondje langs internationale sites. Wat viel op?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

CommunicatieOnline brengt wekelijks een selectie van interessante artikelen die internationaal verschenen. 5 aanraders:

1. 

Welke discussies blijven maar door sudderen in het pr-vakgebied. PrNewser noemt er 5, die alle ook in Nederland doorklinken. Van het meten van pr-succes, ofwel de Advertising Value Equivalency tot accreditatie ofwel de geregistreerde pr-professionals. 

2.

Het Amerikaanse megabedrijf Target heeft de presentatie van zijn nieuwe ceo klassiek aangepakt. Bij het aantreden van Brian Cornell koos het welbewust voor een aankondiging in de print-editie van The Wall Street Journal. Het wilde daarmee aangeven hoe belangrijk het nieuws voor het bedrijf is.

3.

Best practices op social media als Facebook en Twitter laten zien dat beeld en video sleutelelementen zij voor engagement. Content met visuele elementen doet het het beste. 9 interessante infographics over de achtergronden daarvan.

4.

Waar wij in Nederland de discussie hebben over Zwarte Piet wordt in de VS een emotioneel debat gevoerd over de Redskins, het professioneel American footballteam uit Washington D.C. Veel mensen betogen dat de term Redskin (roodhuid) discriminerend is en willen ervan af.  De club zelf lanceerde een website voor de behoud van de naam. Pr-bureau Burson-Marsteller  blijkt erachter te zitten.

5.

Een nieuwe term:  News Engine Optimization. Een Amerikaans pr-bureau heeft een instrument om ervoor te zorgen dat bedrijven de beste boodschap kiezen voor online campagnes. Hoe werkt het en met welk resultaat?

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie