Bij de editie van 2015, getiteld 'JongeHonden boven de Ring A10', strijden winnaars van eerdere JongeHonden-pitches om zes deelnameplekken aan de Young Creatives Challenge in Cannes.
Organiseerde Interbest de vorige twee edities nog samen met een adverteerder (Samsung en Bever), dit jaar draait de case om de exploitant van snelwegreclame zelf.
Na een uitgebreide briefing werden de teams verdeeld in zes groepen en kregen ze allen een opdracht, een puzzelset en een routebegeleiding naar een reclamemast aan de Amsterdamse ring. Bij deze pitch is 'the sky' letterlijk de limit en krijgen de talenten overdag de tijd om te brainstormen op een ongeveer dertig meter hoge reclamezuil boven de snelweg. Zoals één van de kandidaat opmerkte: 'Een goede pitch voor een yoghurtmerk, bedenk je ook pas als je de yoghurt gegeten hebt.'
'En dat is precies onze insteek geweest.', aldus Meindert van den Heuvel, directeur van Interbest. 'We willen de gretige reclamemakers van de toekomst meegeven hoe groot het effect en bereik van onze reclamemasten langs de snelweg is. In een week tijd passeren ruim 1,6 miljoen mensen een advertentie, en dat voel je zodra je op zo'n mast staat. Bovenin de mast liggen zitzakken en worden ze van alle gemakken voorzien, zodat ze zich volledig kunnen focussen op de pitch'.
Astrid Warmer en Myrte van Dijk beginnen - eenmaal boven - voldaan aan hun pitch. Van Dijk: 'Ik heb geen hoogtevrees, maar het beklimmen van zo'n trap is toch spannend.' Op de vraag waarom ze meedoen reageren ze eenduidig: 'Voor de prijs'. Warmer: 'Winnaars van eerdere edities gooien geregeld hoge ogen bij de Young Creatives Challenge in Cannes en dat betekent weer een grotere kans op een droombaan. De zwaarte van de 24uurspitch zit vooral in het wakker blijven, maar eigenlijk weten we wel dat je om 6 uur niet heel veel meer produceert.'
Na zes uur bovenin een reclamemast, verplaatsen de teams zich naar het kantoor van Interbest in het Olympisch Stadion voor een diner en gaan ze de nacht door. Van den Heuvel: 'Morgenochtend moeten ze aan elkaar hun idee pitchen met enkel een kladblok en een goed verhaal. De jury - bestaande uit David Snellenberg, Pieter Scheltema, Daniel Sytsma en Van den Heuvel zelf - zal uiteindelijk de keuze maken welke drie teams (van twee personen) Nederland zullen vertegenwoordigen in Cannes.'