Bavaria wil niet zeggen wat de motieven zijn achter het geheimzinnige waslabeltje met de tekst 'Do not wear in stadium' in het V-dress van de bierbrouwer. Dit meldt Omroep Brabant.
Mogelijk wil Bavaria zich met het labeltje indekken tegen schadeclaims. Officiële sponsors zouden de bierbrouwer dan lastiger aansprakelijk kunnen stellen voor schade, omdat Bavaria immers de draagsters van het jurkje waarschuwen. Is dit nou slim of juist een beetje dom?
In de algemene voorwaarden van een entreebewijs staat dat het niet toegestaan is reclame te maken voor een ander merk dan de officiële sponsors. Maar op het jurkje staat nergens dat het van Bavaria is.
Directeur Peer Swinkels geeft in ieder geval aan: "Het zit er niet voor niets in."
En gezien de video met Platini zouden we wel weer een beetje ambush van Bavaria kunnen verwachten dit EK.
Dat is het toch juist zonde dat dit label erin zit? Geeft het label dan niet juist aan dat Bavaria zich wel degelijk bewust is van het feit dat eenzelfde stunt als twee jaar geleden - ook zonder een merk op het jurkje - ambush marketing zou zijn?
Vorige week: [Inhaak-dinsdag] Consument geïnteresseerd in duurzamere EK-gadgets
Zie een overzicht van alle EK-acties, -campagnes en -gadgets op Verse Reclame.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!