Ik drink geen Amstel

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Laat ik het maar eerlijk zeggen: ik drink geen omdat ik een vrouw ben.

Sterker nog, sinds die hele campagne is gestart om Amstel als een 'mannenbier' in de markt te zetten, heb ik een pesthekel aan het merk gekregen.

Nu weet ik dat Amstel in sommige kennerskringen als 'zwerversbier' wordt getypeerd. Misschien dat de vrouwelijke bierdrinkers er niet zo rouwig om moeten zijn dat Amstel hen niet langer aanspreekt in zijn marketinguitingen, maar toch.

Nu heeft Amstel een nieuwe actie, de . Joepie! Mannen willen ook 'zegeltjes' verzamelen. Je kunt voetbaldvd's winnen, een tafelvoetbalspel.

Hoe serieus neem je je doelgroep als je ze afschildert als ('Trap 'm erin, een spel voor mensen met meer geluk dan wijsheid' ? een onlinespelletje op de site) en het feit dat je een 'ballenbar' bij de Huishoudbeurs (in 2005) plaatst, om de mannen die met hun vrouwen mee naar de Huishoudbeurs moeten, te vermaken.

Wat een domheid! Wat een platitudes, wat een stereotyperingen, wat een aannames!

Én je vervreemdt vrouwelijke bierdrinkers van je merk én je doelgroep schilder je af als domme ezels. Is dit werkelijk effectief?

Het zal wel humoristisch bedoeld zijn, maar mij ontgaat de grap.

Oh ja: bovendien beslissen nog steeds veel vrouwen bij de wekelijkse boodschappen welk bier er in huis wordt gehaald.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie