Swiftcover, een online label van Axa verzekeringen, geeft dit jaar 25 miljoen pond uit aan een campagne gemaakt door het Britse bureau MWO waarin Iggy Pop verschillende verzekeringen aanprijst. Swiftcover is de enige pure player in de Britse verzekeringsmarkt en de verzekeraar wil de voordelen van internetpolissen opvallend onder de aandacht brengen. Iggy Pop (Lust for Life) maakt de bureaucratie van klassiek verzekeren belachelijk, onder het motto Get a Life!
Nu is Swiftcover echter onder vuur gekomen van een twaalftal popmusici die een klacht hebben ingediend bij de Advertising Standards Authority omdat de verzekeraar weigert autoverzekeringen te verkopen aan muzikanten. Die zouden een verhoogd risico vormen. De commercials zijn misleidend, menen de klagers dan ook.
Twaalf klachten? Vraagje aan Molbloglezers: wordt deze reactie georkestreerd door een concurrent? En gaat Swiftcover alsnog popverzekeringen verkopen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!