In de ‘Achteraffe inleiding’ achter in Reclamejargon legt Hans van Dijk uit waarom hij het schreef: ‘Jargon is een samenzwering tegen leken. Maar in de reclame hebben we ook minder benepen motieven voor ons jargon. We willen elkaar graag snel begrijpen en één woordje kan soms samenvatten waar je anders vier zinnen voor nodig hebt. In “Zapklare Brokken, alles wat je moet weten over reclame”, is de woordenlijst een veel gebruikt onderdeel, werd me verteld. En sinds de woordenlijst online staat, zien we dat aan de cijfers. Er wordt veel op woorden gezocht. Daarom dit boekje met de bijgewerkte en uitgebreide woordenlijst. Natuurlijk is dit boekje niet compleet, al heb ik er – samen met Adformatie – behoorlijk m’n best op gedaan. Wie er nog veel meer hun best op hebben gedaan zijn George en Erwin Noordanus, maar dat zag u al aan de briljante vormgeving.’
Het boekje bevat ook een ‘Beknopte overlevingsgids voor de reclame’, met daarin tips voor wie werkt bij een bureau, voor wie klant is bij een bureau, over hoe reclame werkt en over merken.
Adfo Groep is uitgever van Reclamejargon.
Reclamejargon (ISBN 9789491560552) is voor €8,95 te bestellen via de webshop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!