De najaarscampagne (Fall/Winter 2016) van Suit Supply valt op, maar op een andere manier dan te doen gebruikelijk. We kennen het retailmerk voor businessmode voor mannen van de campagnes met veel bloot en met veel seks. Meestal staat de telefoon bij de Reclame Code Commissie bij de lancering van een nieuwe campagne roodgloeiend, omdat veel mensen zich daaraan ergeren. Dit keer kiest Suit Supply voor een campagne zonder vrouwelijk schoon: 'Rocket Man'. (Tekst gaat verder onder beeld.)
Moed en genialiteit
De tekst en uitleg die Suit Supply geeft bij de keuze voor de raket (zie making-of-video onderaan), is op het poëtische af. 'De hemel heeft altijd symbool gestaan voor hoop; een blauw uitspansel met oneindige mogelijkheden. Maar om er te komen is moeilijk. We zijn een aan de aarde gebonden diersoort, dus er is moed en genialiteit voor nodig om te gaan waar geen mens ooit ging.' (Zie volledige onvertaalde tekst hieronder, kader.)
'The sky has always stood for hope; a blue span with endless potential. But getting there is hard. We’re a ground-bound species, so it takes courage, and genius, to go where no man has gone before.
To get there, you need precision as finely calculated as a slingshot trajectory to Saturn. Protractor-perfect lines but also a flair; a certain effortless élan that no numbers can calculate. And you need to be the right kind of man, too: an obsessive, a pioneer. Someone who shoots for the stars and gets there without a sweat. Are you up to the task? It’s not rocket science... except when it is.
As humanity sets its sights back to space, to Mars, Pluto and beyond, it’s time to evoke a past when the future was bright and full of wonder. When rockets to the moon were built by brilliant, earthbound men, and reason and quiet brilliance ruled the day.
The mission is infinite —so aim high.'
De fotografie werd net als eerder verzorgd door topfotograaf Carli Hermes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!