Dit blijkt uit het Digital Marketing Spending-rapport van onderzoeksbureau Gartner. Bedrijven geven in 2014 gemiddeld 10,7% van hun jaaromzet uit hun marketingactiviteiten. Daarvan gaat 3,1% naar digitale marketing. Dit is 20% meer dan de 2,6% die in 2012 beschikbaar werd gesteld.
De percentages verschillen uiteraard per bedrijf. 11% van de respondenten gaf aan in 2013 meer dan de helft van zijn of haar marketingbudget te hebben gereserveerd voor digitale activiteiten. In 2012 gaf slechts 3% van de marketeers aan dit te doen. Gemiddeld gaven marketeers 28,5% van hun marketingbudget uit aan digitale marketing. Dit is hoger dan de 25,5% in 2012.
Dit budget wordt aan uiteenlopende doelen uitgegeven. 12,2% van het budget voor digitale marketing ging naar adverteren op digitale platformen. Marketeers geven echter aan nog steeds met de effectiviteit van digitale advertenties te worstelen. Zowel media, advertentiebureau's, brancheverenigingen en adverteerders werken allen aan het verbeteren van deze effectiviteit. Zo wordt onder andere steeds meer aandacht besteed aan het ontdekken van vervalst webverkeer, wat een digitale adverteerder fors op kosten kan jagen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!