Fonq.nl wil merk verstevigen

Fonq.nl zag in 2013 zijn omzet groeien met 37 procent. Volgens het webwarenhuis komt dat door een nieuwe merkstrategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Omgerekend steeg de omzet van 27 miljoen euro in 2012 naar 37 miljoen euro in 2013.  

In november en december van 2013 zag fonq.nl een stijging van ruim 34 procent in het aantal orders ten opzichte van de rest van het jaar. De conversie bleek in die maanden respectievelijk 17 en 20 procent hoger dan in dezelfde maanden in 2012.

Het verkeer via tablets steeg met 35 procent en via smartphones maar liefst met 85 procent. Deze kanalen hielden in 2013 respectievelijk 26 en 11,5 procent van het totale verkeer in.

Volgens Fonq.nl is de groei te danken aan een nieuwe strategie. De focus ligt nu meer op het merk, op ‘emotional commerce’,  aldus Patrick Kerssemakers, CEO van fonq.nl: ‘In een sterk concurrerende markt is het creëren van een merk, waarbij gevoel komt kijken, belangrijker dan ooit. Wij geloven dat engagement met de bezoeker op lange termijn een lonende strategie is dat leidt tot koopintentie en herhaalaankopen.’

De strategie omvat onder andere een inspiratiemagazine en een ‘giftfinder’, maar ook een fysieke catalogus.

Overnames
Naast de gangbare artikelen voor in en om het huis richt het webwarenhuis zich op producten die ‘emotie oproepen’ en het merk verstevigen. Fonq.nl kijkt hiervoor naar overnames van bestaande webshops die leidend zijn in bijzondere productgroepen. Daarnaast wil Fonq verder uitbreiden in België, Duitsland en Frankrijk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie