De wereld is nog maar net bekomen van de overname van WhatsApp of 'The Zuck' heeft alweer een volgende opwindende mededeling. Vandaag maakte Facebook de overname bekend van Oculus, een gaming bedrijf dat vooral faam verroverde met de virtual reality-bril Rift.
Met de bril is het mogelijk dat gamers zich tijdens het spelen in een virtuele realiteit wanen. Hoewel Oculus met de eerste versie van de bril 2,5 miljoen ophaalde via de crowdfundingwebsite Kickstarter en later nog miljoenen aan investeringsgeld binnenhaalde, is het product nog niet voor de grote massa op de markt gebracht.
Mark Zuckerberg zegt over de overname: 'Oculus biedt de kans om het meest sociale netwerk ooit te bouwen en de manier waarop we werken, spelen en communiceren te veranderen'.
Hoe hij precies de integratie van het sociale netwerk met virtual reality voor zich ziet, is nog niet bekend gemaakt.
Brendon Iribe, CEO van Oculus, verklaart: 'We geloven dat virtual reality grotendeels zal worden bepaald door sociale ervaringen die mensen op nieuwe en magische manieren met elkaar verbinden. Het is een innovatieve en disruptieve technologie die het onmogelijke mogelijk maakt. En het is pas het begin.'
Hieronder de video waarmee de Oculus Rift gepresenteerd werd:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!