Drie vrouwentitels Sanoma naar Pijper Media

Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape krijgen een nieuwe uitgever.

Sanoma Media Netherlands en Pijper Media hebben overeenstemming bereikt over de overname. De verkoop is onder voorbehoud van een positief advies van de vakbonden, OR en licentiegever. De in Groningen gevestigde uitgever vestigt de titel in haar dependance in Amsterdam bij de oud-Sanoma titels Grazia, Golfers Magazine, Nieuwe Revu, Panorama en Playboy.

Anton Pijper, ceo Pijper Media: &;Met deze overname worden de glossy titels Grazia, Marie-Claire, Beau Monde en Happy in Shape herenigd. Met de drie nieuwe, prachtige merken zijn we ervan overtuigd dat ons portfolio en onze positie op de glossy markt nog sterker wordt. Met een krachtig bereik, print en online, en scherpe focus hebben we met dit cluster een sterke positie in het medialandschap gerealiseerd. De redacties zullen worden ondergebracht op ons kantoor in Amsterdam. We kijken uit naar een nieuwe en enerverende periode en gaan vol enthousiasme aan de slag om deze merken ook in het nieuwe mediatijdperk te verankeren.&;

Louise van Nispen, Domain Director Women Sanoma: &;We werken al lang met Pijper Media samen en hebben in hen een betrouwbare partner gevonden die met succes mooie titels uitgeven. De goede ervaring met Grazia bevestigt het beeld dat niche titels zeer kansrijk zijn en nog altijd door het publiek omarmd worden.&;

Na de benodigde goedkeuring moeten de titels per 1 juni 2016 overgaan naar Pijper Media.

In 2014 dat Beau Monde en Marie Claire, samen met Grazia en Nouveau, van de hand zouden worden gedaan. Dat werd vervolgens teruggedraaid, omdat &;de domeinstrategie die Sanoma heeft ingezet en de steeds nauwere samenwerking met SBS hebben geleid tot het besluit om de glossy merken te behouden&;. Uiteindelijk werd Grazia toch verkocht en nu dus ook Marie Claire en Beau Monde.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie