Donderdagavond zijn de Thuiswinkel Awards bekendgemaakt. Een maand lang hebben duizenden consumenten hun favoriete webwinkel(s) in 11 categorieën beoordeeld. Een online consumentenpanel van GfK, gecombineerd met onderzoek onder eigen klanten, bepaalde de eindscore van de deelnemende webwinkels aan de Publieksprijzen XL. De webwinkels met de hoogste eindscores hebben de Publieksprijs XL in ontvangst genomen. Dat zijn (categorie + winnaar):
- Baby & Kind:kleertjes.com
- Computers & Accessoires: 123inkt.nl
- Dames- & Herenmode: TopVintage
- Elektronica & Telecom: belsimpel.nl
- Levensmiddelen & Supermarkten: Body & Fitshop
- Persoonlijke verzorging & Drogisterijen: Superwinkel.nl
- Reizen: Corendon.nl
- Schoenen: vanHaren.nl
- Speelgoed & Cadeaus: Greetz.nl
- Warenhuizen: bol.com
- Wonen & Tuin: FonQ.nl
Het commentaar van de organisatie: 'Tijdens de 15e uitreiking van de Thuiswinkel Awards vielen bekende, maar ook verrassende namen in de prijzen.'
Jury kiest 5 winnaars Vakprijzen
Naast de publiekprijzen koos een vakjury, bestaande uit deskundigen uit de online en retailwereld, de winnaars van de vakprijzen. Arjen Bonsing, voorzitter van de vakjury: 'Wij hebben vooral gelet op feitelijke en overtuigende verhalen. Hoewel het moeilijk was om een keuze te maken, hebben de winnaars zich dit jaar echt weten te onderscheiden van anderen. Zij hebben duidelijk en helder laten zien wat ze het afgelopen jaar hebben bereikt en waarom zij op dit moment de beste in hun vakgebied zijn. We mogen met de hele markt dan ook trots zijn op de winnaars.'
Op basis van de presentaties tijdens de Jurydag op 17 maart kozen de vakjury’s de volgende (web)winkels tot winnaar:
- Vakprijs Beste Webwinkel van Nederland: bol.com
- ING Vakprijs Beste Startende Webwinkel: Picnic
- Vakprijs Beste Omnichannel Winkel van Nederland: De Bijenkorf
- Vakprijs Cross Border E-commerce Award: VidaXL.nl
- Vakprijs Game Changer Award: Blendle.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!