Uit meer dan 40 marketingboeken zijn, in willekeurige volgorde, de volgende 10 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017:
- Het einde van online winkelen, Wijnand Jongen (Business Contact)
- De kracht van platform strategie, Cor Molenaar (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Startup Branding, Andy Mosmans (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Customer journey optimalisatie, Rob Luif (Van Duuren Management)
- Big data marketing, Paul Postma (Boom Uitgevers Amsterdam)
- De marketingorganisatie van de toekomst, Rob Beltman (Van Duuren Management)
- De relatie economie, Xavier van Leeuwe (Business Contact)
- Sterke merken, betere wereld, Bart Brüggenwirth (Vakmedianet)
- Sportmarketing – waardecreatie binnen de sport, Kok – Gruijters– De Zeeuw (Arko Sports Media BV)
- Influencers, Carole Lamarque (LannooCampus)
De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 zal voor de 15e keer plaatsvinden in de avond van 28 november bij Beeckestijn Business School te Leusden.
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven.
Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2016 tot en met september 2017 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.
Vorig jaar won het boek ‘Creating Value with Big Data Analytics’ van Peter Verhoef, Edwin Kooge en Natasha Walk (Routeledge).
De onafhankelijke jury van de PIMMarketing Literatuurprijs 2017 wordt voorgezeten door Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:
- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam)
- Drs. Wil Wurtz (CRM-partner bij CruxDigital– Marketing & Technology Integrator)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (Directeur Blue Orange Group en bestuurslid PIM)
- Max Kohnstamm(boekenrecensent Tijdschrift voor Marketing en Programmamanager Marketing SRM)
- Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur, docent)
- Hans Derksen (Register Marketeer)
- Ment Kuiper (Directeur IDMK Trainingen en CustomerTalk)
- Drs. Frank van Delft (voorzitter Customer Insight Platform en voorheen directeur Nima)
- Sjaak Hoogkamer (Redacteur Marketing Tribune)
- Aljan de Boer (Strateeg Trendsactive, bestuurslid PIM)
De aanleiding voor het introduceren van de prijs is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en salesmanagers te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!