Dit zijn de drie finalisten van de Internal Branding Jaarprijs

Jury maakt shortlist van de Internal Branding Jaarprijs bekend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, RET en Stedin zijn de finalisten van van de Internal Branding awards. De winnaar wordt bekend gemaakt op 12 februari.

Dit jaar ontving de jury beduidend meer inzendingen dan vorige jaren. Juryvoorzitter Rik Riezebo: ‘Omdat zowel grote als kleine bedrijven en instellingen cases hebben ingestuurd, kun je concluderen dat Internal Branding vandaag de dag echt als een wezenlijk onderdeel van marketing, communicatie en HR wordt gezien. Met andere woorden: organisaties zien steeds meer in dat de ‘delivery’ minstens, zo niet belangrijker is geworden dan de promise.&;

De jury legt uit waarom deze cases het tot de finale hebben geschopt:

Alexander Monro Borstkankerziekenhuis
De identiteit van deze organisatie is gefundeerd op de basis van de input van klanten en medewerkers. bij elke beslissing op wat voor gebied dan ook worden de waarden als uitgangspunt genomen. De jury typeert de organisatie daarom als &;living brand&; die feitelijk geen internal branding programma programma in de traditionele zin van het woord nodig heeft. De jury is positief over deze case omdat bij de opbouw van deze relatief jonge organisatie wel gelijk het juiste perspectief is gekozen (focus op klanten én medewerkers) en er duidelijk een aantal stappen zijn gevolgd.

RET
Deze case zit in de finale omdat er aan veel punten is gedacht. Bijvoorbeeld om Internal Branding niet alleen op de medewerkers te richten maar ook op het management. Een ander zeer positief punt is dat het heel concreet is gemaakt. Ook heeft de case een realistisch en kritisch karakter inclusief verbeterpunten.

Stedin
Het Internal Branding programma is in deze organisatie goed georganiseerd en wordt goed gefaciliteerd. Tevens is het op een adequate wijze opgenomen in de HR-cyclus. Op het eerste gezicht lijkt het programma wat eenvoudig maar er is wel een duidelijke focus aangebracht: de klant. In elke beslissing, projectplan of door de directie geschreven blog moet de klant terugkomen. Door deze ‘simpele’ gedachte weet Stedin Internal Branding daadwerkelijk in de organisatie te verankeren. Ook is er sprake van een mooi eployee-management programma.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie