Hierdoor kunnen adverteerders gebruikmaken van de voordelen van automatische inkoop. Adverteerders kunnen met ADoptimize inkopen binnen het volledige netwerk van de Persgroep Nederland met 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op web en mobiel.
Na een testperiode, met onder andere Pon’s Automobielhandel B.V, biedt de Persgroep adverteerders zonder eigen Trade Desk vanaf vandaag de mogelijkheid om middels Programmatic Buying advertentieruimte in te kopen. Ook het aanbod van het aantal nieuwssites is uitgebreid; AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl waren al beschikbaar. Nu zijn daar de sites van Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, de Gelderlander, Tubantia, BN de Stem, de Stentor en PZC aan toegevoegd. In het boekingsproces kan een adverteerder kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde pakketten Reach, Impact, Traffic en Regio, gebaseerd op de campagnedoelstelling en manier van afrekenen.
Deze technische ontwikkeling stelt adverteerders in staat om bij één loket alle marketingdoelstellingen te kunnen vervullen. Met het brede portfolio aan merken en de IAB-formaten, ook premium, kan een adverteerder zelf de ideale mix samenstellen van branding naar een brede doelgroep tot specifieke inkoop van doelgroepen, op regionaal niveau aan toe.
Jeroen Swiers, Directeur Salesdevelopment bij de Persgroep Nederland: ‘Met de lancering van ADoptimize, sluit de Persgroep Nederland aan bij de behoeften van de advertentiemarkt. Waar Programmatic Buying een vlucht neemt en wij al de Open en Private Market Places aanboden via externe Trade Desks, kunnen adverteerders nu ook zonder automatische inkoopfaciliteiten rechtstreeks bij ons terecht. ADoptimize kan ingezet worden om (extra) bereik in te kopen op basis van data en de customer journey en al vanaf een budget van €7.500,-. Hiermee wordt programmatic buying voor iedereen toegankelijk en gemakkelijk.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!