De Pepsi Challenge is terug, maar nu voor de 'social' generatie

Beroemde marketingactie gaat na 40 jaar in reprise

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is een van de bekendste marketingacties en leidde 40 jaar geleden de grote Cola-oorlog in: de Pepsi Challenge. Het principe was uiterst eenvoudig. Zet iemand twee blikjes cola voor en laat die blind testen wat ze lekkerder is: Pepsi of de grote concurrent Coca-Cola. 

Pepsi haalt zijn oude marketingsucces weer van stal, maar nu voor de nieuwe ‘social’ generatie. Met een keur aan beroemdheden, onder wie Usher, Serena Williams en Usain Bolt, James Rodriquez.

Iedere maand zal een van deze Pepsi-ambassadeurs via sociale media een nieuwe uitdaging aankondigen, waarvan de meeste een mix zijn van sociale verantwoordelijkheid en populaire cultuur, technologie, sport, muziek of design.

Zo zal modeontwerper Nicola Formichetti later deze maand de eerste challenge presenteren vanuit Hong Kong. Doel is om arme gebieden over de wereld van licht te voorzien via Pepsi-flesssen gevuld met water en bleekmiddel om zonlicht te breken en te verspreiden.

Pepsi heeft verder nog geen details over de challenges naar buiten gebracht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie