Communicatie arbeidsmarkt: CV verliest aan belang, meer inzet eigen kanalen en mensen

Betaalde communicatiekanalen worden minder ingezet

De arbeidscommunicatie verandert fundamenteel. Organisaties gaan steeds meer op zoek naar nieuwe wervingsmethoden, waarbij het reguliere cv aan belang inboet. Met behulp van bijvoorbeeld gaming, big data en predictive analysis wordt talent geïdentificeerd op de arbeidsmarkt. Ook wordt bij arbeidsmarktcommunicatie steeds meer gekozen voor het gebruik van eigen middelen, eigen kanalen en eigen mensen. De betaalde kanalen verliezen aan belang.

Dat zijn enkele conclusies die de jury van de Werf& Awards 2016 trekt uit de 50 cases die zij heeft bestudeerd voor de nominaties van de awards.

Recruitmenttech

De werving professionaliseert verder, mede onder invloed van het gegroeide gebruik van recruitmenttech. Er is volgens de jury steeds meer een integrale aanpak beginnend bij arbeidsmarktanalyses en marktbewerking tot en met selectie en onboarding. Succesvolle aanpakken integreren alle losse onderdelen in plaats van de focus op één onderdeel

Nederland erg innovatief

De Nederlandse werving en selectie is van hoog niveau, zo valt te concluderen. Volgens Marion de Vries van The Reputationals en voorzitter van de 3 vakjury’s, is de Nederlandse recruitmentmarkt is een van de meest innovatieve recruitmentmarkten ter wereld, mede ingegeven voor de schaarste op de Nederlandse arbeidsmarkt van bijvoorbeeld IT en bèta opgeleide werknemers.

Cases

De 50 cases zijn te bekijken op . De jurty bestaat uit Marieke Por (Philips), Sofie Lambooij (Lambooij Kruize van Vliet), Daniëlle Valk (Erasmus MC), Jeroen Kneppers (Endouble) en Marion de Vries (The Reputationals) de eerste schifting gemaakt van de inzendingen. 

Foto: Stokkete

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie