Carat: groei wereldwijde advertising dankzij digitale media

De 'global adspend' groeit dit jaar met 4,8 procent, en in 2015 nog eens met 5 procent. De stijging is overal te zien, zelfs in West-Europa. Zo voorspelt mediabedrijf Carat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Omgerekend bedragen de advertisingbestedingen dit jaar 551 miljard dollar.  

Carat voorspelde in september vorig jaar nog  een stijging van 4,5 procent voor 2014. De  is gebaseerd op data uit 59 markten in Amerika, Azië-Pacific en EMEA. Alle markten laten een stijging zien volgens Carat, zelfs West-Europa, zij het met een heel voorzichtige 1,8 procent.

Centraal- en Oost-Europa laten een groei zien van 5 procent, de regio Noord-Amerika 4,3 procent. Latijns Amerika maar liefst 12 procent.

De stijging is geheel te danken aan digitale media; digitale mediabestedingen groeien in 2014 met 15,5 procent en dat maakt ze tot de enige media die dit jaar marktaandeel winnen. In Groot-Brittannië, Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden zijn digitale media al nummer 1, aldus Carat.

Carat zegt vertrouwen te hebben dat de daling in sommige delen van West-Europa vanaf nu verleden tijd is. Groot-Brittannië bijvoorbeeld groeit dit jaar met 5 procent. Een stuk meer dan bijvoorbeeld de VS (4,3 procent), Canada (3,8 procent), Spanje (2,3 procent) en Australië (2,1 procent).

Alleen Italië laat nog wel een daling zien. 1,3 procent. Maar ze komen wel terug van minus 10,3 procent in 2013.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie