Campagne om consument weerbaar te maken tegen verkooptelefoontjes

ConsuWijzer is woensdag de campagne ‘Een beleefd NEE is oké’ begonnen om mensen te helpen telefonische verkopers beleefd doch beslist af te wimpelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ondanks bijvoorbeeld de komst van het Bel-me-niet-register komt nog steeds eenderde van de klachten van mensen die zich misleid, overvallen of onder druk gezet voelen door een telefonische verkoper, constateert ConsuWijzer.

Om te voorkomen dat iemand die wordt overvallen door zo'n telefoontje en ja zegt, maar nee bedoelt, staan op de website van ConsuWijzer , waardoor nu bijvoorbeeld ook een gesprek kan worden geoefend. Geluidsfragmenten helpen mensen te reageren op wat de verkoper zegt en de juiste antwoorden paraat te hebben.

ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid en is een initiatief van de drie toezichthouders Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie