Het schijnt dat de meeste Nederlanders het Britse Marmite nog nooit geproefd hebben en dat is volgens internationaal marketingmanager Eoin Mullen van Unilever (eigenaar van het merk) reden voor de campagne.
Het typische Britse potje Marmite is een product waarover de meningen uiteenlopen. Mensen gruwen ervan of vinden het lekker.
In Engeland is er zelfs de zinsnede ‘it’s like Marmite’: een gemakkelijke manier om nieuwe omstreden producten te beschrijven.
Rijke geschiedenis
Marmite heeft naar eigen zeggen een rijke geschiedenis van gewaagde campagnes, vermeldt het persbericht.
Zoals de campagne ‘My mate, Marmite’ van Ogilvy & Mather en de samenwerking met een andere Britse beertje Paddington.
Een opvallende toonaangevende campagne uit 2008 werd bedacht door een creatief team van DDB Londen en is gebaseerd op een love/hate- strategie. ‘Eerlijk zijn over het feit dat niet iedereen je product lekker vindt werkt zeker niet voor ieder merk, maar in het geval van Marmite heeft dat duidelijk bijgedragen aan het opvallende karakter en profiel’, aldus Unilever.
Een andere campagne eerder dit jaar zorgde voor veel opschudding.
De campagne bestaat onder meer uit billboards en een ‘sand printing-actie’, die onder andere wordt uitgerold op de Amsterdamse wallen. Ook worden de resultaten van een consumentenonderzoek gecommuniceerd. De campagne is ontwikkeld door PR STUNT.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!