Zoals het tijdig ontdekken van darmkanker.
In opdracht van de stichting heeft Cheel een campagne ontwikkeld om op luchtige wijze het praten over poep uit de taboesfeer halen.
Poep zegt veel over je gezondheid. Soms kan een andere kleur of vorm van je drol, of een verandering in je ontlastingspatroon betekenen dat er iets niet helemaal goed is.
‘Je poep wil je wat vertellen’, is een campagne die bestaat uit radiospotjes, een video, een campagne op Facebook, Twitter en andere online media wordt de ‘boodschap’.
In de video gaat een drolletje op reis om een jarige vijftiger te feliciteren.
Er is ook een tool op www.jepoep.nl waarmee men zijn grote boodschap kan controleren.
Marian Verasdonck, directeur van de Maag Lever Darm Stichting: ‘Met de campagne willen we de kennis over darmkanker vergroten en stimuleren dat mensen tijdig naar de huisarts gaan’.
Credits:
Verantwoordelijk bij de Maag Lever Darm Stichting: Marian Verasdonck- van Wijchen, Veronique de Bos, Susanne van Vegchel, Edith Mulder, Iris Wieland
Bureau: Cheel
Concept: Joep de Kort, Massimo van der Plas
Strategie: Maarten Mantje
Account: Natasja van de Salentein
Productiemaatschappij: Czar
Director: Floris Kingma
Producer: Frank de Kok
DOP: Gabor Deak
Edit: Amber Hooijmans
Post productie: Storm Postproductie
Geluid Radio: Kees Kroot Soundcircus
Geluid en muziek film: Hielke Praagman
Jan-Jelle van Hasselt schreef eerder op Communicatie Online over onder andere deze campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!