BrandAsset Consult en Motivaction werken samen aan merkonderzoek

BrandAsset Consult en Motivaction zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van merkonderzoek. De acht consumentsegmenten uit het Mentalitymodel van Motivaction worden gekoppeld aan de jaarlijkse BrandAsset Valuator.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Doel hiervan is de kracht van merken nog scherper te kunnen duiden. Jeffrey Kruk, manager Brand Insights van BrandAsset™ Consult: ‘Hoewel merk en consument onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden, zijn het twee specifieke expertisegebieden. Het doel van onze samenwerking is om deze werelden dichter bij elkaar te brengen, te koppelen en de combinatie te verkennen.’

In het Mentality™-model worden mensen naar hun levensinstelling gegroepeerd. Nederland kent acht sociale milieus die zijn gedefinieerd op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Middels de koppeling aan de BrandAsset Valuator kan nu ook de merkperceptie binnen elk van deze groepen worden geanalyseerd.

Jeffrey Kruk: ‘Door de koppeling krijgen klanten direct inzicht in de krachtverschillen van hun merk, binnen de diverse sociale milieus van Nederland. De Mentality-milieus geven zo extra scherpte aan de resultaten van de merkanalyse, nuanceren de klantsegmentatie en bieden een ijkpunt voor de ontwikkelen van nieuwe proposities.’

Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction: ‘De samenwerking is een logisch gevolg van een gedeelde passie. Zowel Motivaction als BrandAsset™ Consult zijn continu op zoek naar nieuwe inzichten in wat consumenten drijft en wat merken beweegt. Door de gegevens uit beide studies te combineren krijgen klanten een krachtige analysetool in handen en kunnen wij merken nog scherper positioneren.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie