Het mobiele bezoek laat dit jaar een stijging van 80 procent zien in vergelijking met 2013.
Volgens de retailsite hebben klanten via de smartphone (iOS) nu makkelijker toegang tot het winkelwagentje en hun eigen account met bestelhistorie, facturen en verlanglijstje. Geplaatste bestellingen binnen de app kunnen gevolgd worden met ‘track & trace’. Zoekhistorie en voorkeuren worden opgeslagen ‘zodat een persoonlijke winkelomgeving met relevante aanbevelingen getoond wordt’.
Ook tweedehands artikelen kunnen binnen de app bekeken en aangeschaft worden. Ook bestaat de mogelijkheid om met de app de barcode of QR-code van een artikel te scannen en het te bestellen. Het betalen van artikelen met creditcard, acceptgiro of iDeal gebeurt binnen de app.
Bol.com werkt nu aan een app voor Android.
De app voor iOS wordt op basis van de feedback van klanten de komende tijd uitgebreid. Naast de lancering van een eigen app ondersteunt bol.com bestaande apps van externe ontwikkelaars. Met behulp van de Open API kunnen ontwikkelaars het bol.com-assortiment ontsluiten in hun eigen app of site.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!