Dat zegt algemeen directeur Gerard Timmer vandaag in een interview met Adformatie naar aanleiding van het officieel samengaan van BNNVARA tot één publieksmerk. De rapportage heet BIKL.
Het is een feit dat jongeren steeds minder lineair kijken. 'Maar we laten ons ten dele ook aanpraten dat we geen jongeren meer bereiken’, zegt Timmer. ‘Want wij worden afgerekend op kijk- en luistercijfers zoals we die nu kennen. Niemand heeft nog serieuze pogingen ondernomen om het toegenomen bereik op social platforms te gaan rapporteren. Er zijn nu zo veel platforms bijgekomen waarop we het publiek kunnen bereiken, maar dat komt niet terug in de cijfers.'
Daarom gaat BNNVARA daar zelf iets aan doen, zegt de omroepdirecteur. 'BNNVARA komt vanaf de tweede helft van september met een eigen rapportage waarin we alles meenemen: de volgers op Twitter, het verkeer op Facebook, YouTube en Instagram. Zo krijg je veel reëlere bereiks- en impactcijfers. We hopen dat anderen ons zullen volgen.’
#Boos
Timmer noemt zijn omroep 'een challenger' in Hilversum. 'De afgelopen jaren heeft BNNVARA een groot deel van het eigen vermogen ingezet om te leren wat het is om digitale programmacontent te maken. Dat is wezenlijk anders dan op de traditionele tv. #Boos van Tim Hofman en Drugslab zijn succesvol ontstaan op die manier. We hebben lessen geleerd waar we ontzettend veel aan hebben.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!