Omar Johnson, de cmo van Beats, gaf op een event georganiseerd door Ad Age in april aan dat de inzet van influencers is de beste manier voor het merk om te kunnen blijven aanhaken bij alle nieuwe veranderingen.
Gepassioneerd
‘Onze doelgroep, 16-24-jarigen, geven om cultuur die bestaat uit sport, mode, kunst en entertainment. Daar zijn ze gepassioneerd over.'
Beats werkt samen met sterren die populair zijn onder de doelgroep, maar het merk richt zijn pijlen ook vaak op opkomende sterren.
Het merk verbinden aan die bekende namen gaat verder dan marketing, schrijft Warc.
Johnson gaf aan dat Beats (in mei 2014 gekocht door Apple) weinig consumentenonderzoek doet, maar des te meer in contact staat met influencers, consumenten die volgens hem zeer betrokken zijn bij het merk.
Junioratleten
Dat kunnen junioratleten zijn, maar ook artiesten, bloggers uit verschillende hoeken. ‘We vinden manier om hen bij het merk te betrekken en naar hen te luisteren.’
Volgens Warc is dit waar de samenwerking verder gaat dan in traditionele vormen van merkambassadeursschap, omdat Beats zo waardevolle feedback qua productontwikkeling ontvangt.
‘Ze vertellen ons wat ze in een product missen, wat ze vinden dat het product zou moeten kunnen, hoe we de producten moeten vermarkten, wat we in onze marketingboodschappen moeten zeggen, wat ze niet leuk vinden bij andere merken’, zei Johnson.
Redelijk ongestructureerd
Hij gaf toe dat dit proces nog redelijk ongestructureerd is. Alle feedback wordt op dit moment nog gelijkwaardig behandeld.
‘We ontdekken dat we veel dezelfde feedback ontvangen, dus het is niet zo chaotisch is al het in eerste instantie lijkt.’
Bron: Warc