Het Amerikaanse biermerk Goose Island komt naar de lage landen. Goose Island bestaat sinds 1988 en maakt sinds 2011 deel uit van AB InBev.
Barracuda Unincorporated is gevraagd de introductiecampagne in Nederland en België te ontwikkelen en uit te voeren. Dat gebeurt in samenwerking met het lokale en internationale marketingteam van Goose Island.
Oprichter John Hall
Goose Island is een bier voor liefhebbers. Een gevleugelde uitspraak van oprichter John Hall is ‘We don’t need to be the only beer you drink. We just want to be the best beer you drink.’
Dat gevoel moet de campagne overbrengen. Daarbij staat beleving centraal. Voor Nederland en België coördineert Barracuda Migration Week. Vervolgens zorgt Barracuda voor de positionering van Goose Island op events en festivals en start een prikkelende samplingcampagne.
Migration Week
Het begint allemaal met Migration Week, een jaarlijks event van Goose Island. Tijdens deze week bezoekt het team van Goose Island vanuit hometown Chicago Nederland en België. Gedurende de week worden diverse cafés en brouwerijen bezocht. Zo leert Goose Island de lokale markt beter kennen en maken mensen kennis met Goose Island. Barracuda zorgt voor de executie, zoals tap-takeovers, beer dinners en het vervoer van het Goose Island team.
Later in het jaar volgen er meer events.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!