A.s.r. kiest ervoor om minder bekende - en betaalbare - sporten in de campagne te laten zien, zoals ultimate frisbee, kaatsen, fierljeppen, bossaball, zwaardvechten en sjoelen.
Onderdeel van de campagne zijn onder andere een nationaal sportevenement op 9 november (‘De Andere Spelen’), een cross-mediale advertentiecampagne, samenwerking met sportverenigingen, een online platform waarop de sportverenigingen te vinden en een zogenaamde Speelkaart (een gratis kaart die kinderen kunnen aanvragen waarmee ze in de buurt 'andere' sporten kunnen proberen).
Insteek is om zo ‘Nederlandse gezinnen op grotere schaal kennis te laten maken met - minder bekende – “andere” sporten’.
Ruim een maand wordt er campagne gevoerd via tv-commercials, YouTube, advertorials, print-advertenties, online take-overs, sociale media, in out-of-home kanalen en free publicity om het evenement onder de aandacht te brengen. daarna richt de communicatie zich op de Speelkaart.
Creatief concept & uitwerking: 72andSunny
Media-inkoop: Reverse Media
Pr: Coebergh Communicatie & PR
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!