AOL, 's werelds grootste internetprovider en onderdeel van de Time Warner group komt met met een nieuw Internetformat: een online reality show onder de naam The Biz. Het programma is puur online en is een kruising tussen Idols en The Apprentice.
Via het Internet en via een vakjury, wordt uiteindelijk de baas gekozen van een nieuw digitaal platenlabel. Platenmaatschappij Warner Music (ook onderdeel van Time Warner), kwam met het idee en sponsor Chevrolet heeft zijn naam eraan verbonden.
AOL ziet gelijk de mogelijkheid om haar Music Channel te promoten. De show is, alleen op Internet, te zien vanaf 15 september, maar het kan natuurlijk prima dat het bij succes ook een TV vervolg krijgt. Uitstekende manier om formats (goedkoper) te testen op populariteit bij het publiek. Zo voorkom je zepers op TV.
Dit zullen we daarom steeds vaker gaan zien, "internet only" formats die niet zozeer een afgeleide zijn van een TV format, maar op zichzelf staan en specifiek voor Internet zijn ontwikkeld en gebruik maken van alle interactieve mogelijkheden. Wie volgt in Nederland? Ilse, Planet of Talpa?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!