De Amsterdamse creatieve studio Cloudfactory en de Londense productiemaatschappij UNIT9 hebben voor Heinekens cidermerk Strongbow een VR-game ontwikkeld. In de game moet de speler de stad veranderen in natuur door bijvoorbeeld het beton aan te raken, maar ook door appels te gooien.
‘Behalve dat VR intenser op de zintuigen werkt, heeft het nog een voordeel ten opzichte van andere digitale brand experiences: omdat je kunt spelen met fysieke bewegingen, kun je op andere manieren impact hebben op je doelgroep’, zegt Henry Cowling, creative director bij UNIT9. ‘Het is een soort nieuwe creatieve taal. Sterker nog, er bestaat geen mediabeleving die zo fysiek is als dit.’
De VR-game wordt in eerste instantie ingezet als middel voor de salesafdeling van Strongbow richting horeca en retailers, maar ook op festivals en Swale, de drijvende appelboomgaard van Strongbow in New York. Het is de bedoeling dat er ook een consumentenversie van de game beschikbaar komt, die gespeeld kan worden met eigen (cardboard-)VR-brillen.
Olivier Teepe, creative director digital en medeoprichter van Cloudfactory: ‘Wij houden er bij Cloudfactory van om nieuwe werelden te creëren, en hoe kun je dat beter doen dan met VR? Ik ben er ook van overtuigd dat VR zich in de toekomst nog veel verder zal ontwikkelen dan dit.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!