Adverteerders laat u niet in slaap sussen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Gevaar pvr minder groot dan gedacht', staat er boven een artikel deze week in de Adformatie. Aan het woord Ruud de Langen van Starcom. Starcom dat in Engeland onderzocht heeft, dat de dreiging voor de TV commercial door toedoen van de personal videorecorder minder groot is dan gedacht werd. Op MolBlog werd ook al aan een soortgelijke discussie, onder invloed van uitspraken van SPOT directeur Paul van Niekerk en ook op (dank Marco) doen de diverse mensen een duit in het zakje.

Goed natuurlijk dat er kritische geluiden zijn over de ontwikkelingen rondom de PVR. Maar de conclussies die nu getrokken worden op het gebied van live en niet live televisiekijken, zijn wel gebaseerd op een zeer klein aantal waarnemingen. Terwijl talloze onderzoeken een andere kant op wijzen.

Daarnaast vormt het al dan niet kijken van live-televisie, maar een klein onderdeel van de hele discussie rondom ontwikkelingen van digitale en interactieve televisie. Het gevaar bestaat daarom dat we op basis van een klein onderzoek en maar 1 onderdeel, weer een aantal mensen in slaap sussen, onder het mom dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Net nu een aantal mensen eindelijk wakker zijn geworden. En de discussie op gang begint te komen over de gevolgen van interactieve technologie op de traditionele wereld, denk aan .

Nogmaals, dat er kritisch gekeken wordt naar de ontwikkelingen is prima, maar dit doet me toch wel een beetje denken aan de uitspraak van oud-minister Colijn: Gaat u rustig slapen, de regering waakt over u.

En vergeet niet dat een aantal andere branches (reisindustrie en muziekwereld) zich ook in slaap lieten wiegen en nu met de brokken zitten.

Nee, laten we ons niet richten op de opmerkingen, dat het allemaal wel mee zal vallen. Stop de energie liever in inhoudelijke discussies met advertereerders en mobiliseer creatief Nederland, om deze ontwikkelingen te omarmen. Want dat zal ons werkelijk verder helpen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie