Vogelbescherming start samen met acht andere natuurorganisaties een bewustwordingscampagne: De Wadden. Voor vrije vogels. En mensen. De campagne moet de aankomende drie jaar de focus leggen op de bescherming van de vogels in het Waddengebied. De reden is volgens Vogelbescherming dat recreanten nog te vaak, veelal onbedoeld, het leefgebied van de vogels verstoren.
Belang
Met de campagne, ontwikkeld door Gardeners, willen de organisaties mensen in het Waddengebied informeren en bewust te maken van het ‘cruciale belang van rust en ruimte voor wadvogels’.
Fundament campagne
De samenwerkende organisaties stellen dat het Waddengebied, als één van de meest populaire vakantiebestemmingen van het land, ook het leefgebied is van miljoenen vogels. De campagne zou zijn ontstaan vanuit die gedachte dat het Waddengebied in de eerste plaats voor de vogels is en dat mensen slechts te gast zijn.
Geo-targeting
Het bureau Gardeners legt uit dat bezoekers en eilandbewoners middels geo-targeting benaderd worden en op voorhand bedankt voor het rekening houden met de vogels. ‘Dit doen we met teksten als: ‘Welkom! Bedankt dat je de rotganzen geen rotweek bezorgd’ en ‘Wat fijn dat je de tureluurs niet tureluurs maakt’ en ‘Bedankt dat je het voor de zilverplevieren ook plezierig houdt’.
De campagne wordt online en middels buitenreclame uitgerold. Een pr-campagne moet er vervolgens toe leiden dat zowel regionale als landelijke media bereikt worden.
Lees ook: Campina en Natuurmonumenten brengen de Boerderijdagen thuis
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!