Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat

In een 6- delige serie gaan Koen Weijland & FC Roelie namens de provider op zoek naar de Fifa Greatest of all Time van Nederland.
KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat
KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat
© DentsuAchtung
KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat
KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat
© DentsuAchtung

Provider KPN maak bekend dat het een nieuw Youtube-formati lanceert onder noemer: KPN Road to Goat. Het betreft een zes-delige serie waarin Raoul de Graaf, bekend van FC Roelie en Bankzitters samen met Koen Weijland, bondscoach E_Oranje, op zoek naar de ‘Fifa Goat 2021’ of wel de Greatest Of All Time binnen de eDivisie en E_Oranje community. Het format is ontwikkeld door DentsuAchtung in samenwerking met Team 5PM.  

related partner content for mobile comes here

Groeiende sportcommunities

KPN meldt dat er in de serie zes talenten zijn die, met onder andere een ‘Reality battle’ en een ‘Fifa challenge’, getest worden op verschillende Goat-aspecten: fysiek, mentaal, vaardigheden, entertainment en kennis. Volgens de provider gaat het om een totaalplaatje. ‘Want een echte Goat is naast een goede gamer een fantastische entertainer en kan ook met een echte bal uit de voeten.’ 

'Esports en gaming zijn de snelst groeiende sportcommunities in de wereld', zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN. 'Met ons 5G- en glasvezelnetwerk-aanbod willen we het netwerk van gamend Nederland zijn. ‘De Road to Goat is in dit geval een verlengstuk van onze bestaande partnerships met de KPN eDivisie en E_Oranje van de KNVB.’

Volgens KPN is het nieuwe format een uitbreiding op het andere Youtube-format ‘Legends of Gaming’

Geloofwaardigheid

Michael Nap, head of content bij DentsuAchtung vertelt dat de beste manier om gamers online te bereiken is door echt waarde toe te voegen aan hun belevingswereld. 'Ze prikken feilloos door merken heen die proberen met een one-off een wit voetje te halen. KPN bouwt al jaren aan zijn geloofwaardigheid binnen het gamingdomein met Legends of Gaming en is daardoor een van de weinige merken die op een authentieke manier zo’n serie online kan zetten.'

Sponsoring

KPN, dat al sponsor is van Eredivisie en de KNVB, hoopt met de sponsoring van de eDivisie en E_Oranje gamend Nederland aan zich te binden. Eerder maakte de provider ook al een game-deal met Microsoft bekend.

De serie trapt af op 31 mei en is wekelijks te zien op het Youtube-kanaal van KPN en op Beleef KPN.

Lees ook: Oranje-campagne KPN: 'Als we het samen beleven, kunnen we niet verliezen'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in