Al in 2016 nam FMCG’er Unilever het voortouw om af te stappen van stereotypes in marketingcommunicatie. Dat betekende onder meer, geen hete babes meer in de reclames voor Axe. De adverteerder deed ook de oproep naar de rest van het veld. Daar lijkt Heineken nu gehoor aan te geven.
Gold
Amstel (een merk uit de Heineken-stal) stapt namelijk af van de stereotype rondemiss voor de jaarlijkse Amstel Gold Race. Traditioneel is dat een blonde stoot met lange benen (Amstel zegt eufemistisch: ‘lange lokken’ of ‘de perfecte glimlach’), maar anno 2018 vindt Amstel het gepast om de selectiecriteria te veranderen.
Amstel: ‘Dit jaar gaat het er niet per se om of je lange lokken hebt of de perfecte glimlach. Amstel is juist op zoek naar klimmers, sprinters, knechten of spurtbommen die weten wat het is om aan het elastiek te hangen of een waaier te trekken. Oftewel, Amstel is opzoek naar een rondemiss en -mister met een groot wielerhart!’
Fantastisch
Leontien van Moorsel, koersdirecteur van de Amstel Gold Race Ladies Edition, spreekt van een ‘fantastische ontwikkeling’.
Zie voor meer uitleg onderstaande video.
Beeld boven dit artikel is afkomstig uit uitlegvideo 'Nieuwe selectiecriteria (...)'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!