In voorlopig de laatste aflevering laten we een ander talent (vanuit de RA*W community) aan het woord, en dan vooral over zijn of haar muzikale invloeden en de link naar merken. Hoe kijken jonge talenten in de creatieve industrie naar muziek en geluid in advertising en branding? Welke merken bewonderen ze? En natuurlijk willen we weten wie hun favoriete artiest is.
In deze aflevering: Ayça Turan, Creatief technoloog bij Media.Monks.
Wie ben je en wat doe je?
Ik ben een creatief technoloog bij Media.Monks en gespecialiseerd in het ontwerpen van extended reality en het creëren van AI-workflows. Mijn aanpak is experimenteel en ik wil bijdragen aan een wereldwijdegemeenschap van individuen die bereid zijn om kennis te delen. Ik ben ontzettend
fan van de toekomst door een positieve bril te zien, vooral wat betreft de mogelijkheden van nieuwe technologieën en innovatie.
Welk merk bewonder je en waarom?
Ik bewonder Tony's Chocolonely voor hun inzet voor sociale verandering. Hun inspanning om uitbuiting van werknemers en kinderarbeid in de cacaosector aan te pakken, hun streven om deze kwesties meer publiekelijk bekend te maken, met een ogenschijnlijk simpel product zijn voor mij een voorbeeld dat verandering echt kan slagen.
Als je denkt aan je favoriete merk - als het een theme song zou hebben, welke zou dat zijn?
Een passend themalied voor Tony's Chocolonely zou "Weddings and Wars" van Will Varley kunnen zijn. Dit lied vat op een creatieve manier de lange geschiedenis van de mensheid samen.
Welk merk onderscheidt zich door het gebruik van muziek te omarmen?
Het gebruik van muziek door Iris van Herpen in haar modefilms en video's valt mij op. De andere-wereldse en ingewikkelde aard van haar ontwerpen wordt perfect aangevuld door gelaagde, meeslepende muziek.
Wie is je favoriete artiest/band? Kun je uitleggen waarom?
Onlangs vallen me de liedjes "Happy" van Bukahara op door hun unieke samenstelling en de manier waarop ze emoties kunstzinnig uitdrukken. Ik ontdek veel nieuwe muziek op Spotify's Discover Weekly, en ik ben blij dat ik daar de muziek van Bukahara heb gevonden.
Als je die artiest of band zou vergelijken met een merk; welk merk zou dat dan zijn?
Als ik Bukahara met een merk zou vergelijken, zou ik kiezen voor Patagonia. Net als de muziek van Bukahara, belichaamt Patagonia diepte, emotionele resonantie en een toewijding aan zinvolle doelen. Beiden leggen de focus op het creëren van impactvolle ervaringen en connecties.
Welk lied neemt je terug naar een bepaald moment in je leven? Welk moment is dat en waarom is dit lied zo verbonden met dat moment?
Als ik 'Somebody That I Used To Know' van Gotye met Kimbra hoor, herinnert me aan een specifieke tijd in mijn leven. Dit lied neemt me mee terug naar 2011, een tijd waarin het leven langzamer was en sociale media niet zo alomtegenwoordig was als nu. Het bereik dat dit lied in die jaren had, was werkelijk enorm. Het is een unieke herinnering aan een tijd waarin dergelijke wijdverspreide virale momenten minder vaak voorkwamen.
Wil je de overige artikelen lezen? Bekijk de gehele serie hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!