WPP sluit samenwerking met Roblox om het gamingplatform beter onder de knie te krijgen

Het is een brede samenwerking, die onder andere inhoudt dat WPP-medewerkers een cursus Roblox gaan volgen.

Afbeelding: Shutterstock

Bureaureus WPP sluit een samenwerking met Roblox, een online gamingplatform dat vooral populair is onder jongeren. Steeds meer merken laten daarom een activatie binnen Roblox ontwikkelen, om zo de Gen Z-doelgroep te bereiken. De samenwerking met Roblox moet WPP-medewerkers beter bekend maken met het platform en tot nieuwe commerciële strategieën leiden.

Partnerprogramma

WPP-medewerkers gaan bijvoorbeeld een trainingsprogramma volgen om alles te weten te komen over Roblox. Dat programma komt er voor de creatieve- en mediabureaus die onder WPP vallen. WPP en zijn mediatak GroupM gaan ook meedoen aan het Roblox Partner Program. Dat programma startte vorig jaar en had Dentsu als één van de eerste leden, weet vakblad The Drum nog.

Nieuwe strategieën

De samenwerking tussen Roblox en WPP moet ook leiden tot nieuwe creatieve strategieën om Roblox commercieel in te zetten. Bijvoorbeeld door zogeheten creators op het platform in te schakelen.

Of door een specifieke miniwereld van een merk te bouwen binnen Roblox. Hema, Zeeman en Nike zijn enkele merken die dat al gedaan hebben. Er starten ook steeds meer bureaus die kansen zien in adverteren binnen en rondom games en gamingplatformen. Het nieuwste bureau, LevelUP Digital, presenteerde zich vorige maand.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie