Coolblue hield altijd vol ‘niet aan marketing te doen’, maar nam een jaar geleden toch een marketingdirecteur aan. Wouter Blok kwam van Google, waar hij Industry Manager Travel was, maar stopt echter na een jaar alweer als CMO bij Coolblue. Marketingonline spoorde hem op in de States, waar hij het bedrijf Sprint helpt met het formuleren van een digitale visie. Een kort vraaggesprek.
Wouter, je was een jaar in dienst bij Coolblue. Niet zo heel lang eigenlijk. Wat was de reden dat je weg bent gegaan?
Blok: ‘Coolblue groeit nu zo hard, dat mijn bestuurlijke taken de overhand namen boven de inhoudelijke marketingtaken. Ik bemerkte dat ik hier minder voldoening uit haalde.’
Wat ben je nu aan het doen?
Blok blijkt voor zichzelf te zijn begonnen: ‘Als Marketing Intrepreneur help ik bedrijven van binnen uit de cultuur, kennis en kunde te adopteren die nodig is om klanten te blijven binden.
Zijn eerste klant: het Amerikaanse telecombedrijf Sprint. Wat doe je voor Sprint?
‘In mijn rol als VP digital growth, help ik als een soort chief martech met het formuleren van de digitale visie en de stappen om deze met het team waar te maken.’
Wat kunnen we het komende jaar van je verwachten?
‘Veel mijlen maken, letterlijk en figuurlijk. Als ik binnen dit typisch Amerikaanse hiërarchisch bedrijf een kanteling teweeg kan brengen in collaboratie, proces en digitale performance, heb ik een gaaf jaar gehad.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!