Stichd, onderdeel van PUMA, heeft een compleet nieuwe e-commerce omgeving. De eerste webshop in deze nieuwe omgeving, ontwikkeld door Wolfpack, is Fuel for Fans. Dit is een multi-brand webshop voor Formule 1™ merchandising. Het eerste F1 merk dat te vinden is in de webshop is team McLaren, de teams Haas F1 Team en Mercedes-AMG Petronas Formula One Team volgen. Stichd zocht een flexibele en schaalbare digital commerce omgeving, zodat meer invulling gegeven kan worden aan de groeiende omnichannel behoefte en vereisten.
Future proof
Het uiteindellijke platform is gebouwd op Salesforce Commerce Cloud, waarbij gekozen is voor het Omnichannel Retail Platform van Wolfpack, inclusief Order Management, Product Informatie Management en Channel Management. Dit samen maakt dat voorraad- en catalogus management centraal geregeld wordt binnen het Salesforce platform voor de merken waarvoor stichd de Formule 1™ merchandising verzorgt. Daarnaast is er ook gekozen voor de nieuwe content management functionaliteit van Salesforce: Page Designer. Hiermee kan stichd zelf content pagina’s creëren met een “drag & drop” functionaliteit.
Over de samenwerking
Arjen Bultje, managing director Wolfpack Agency zegt over de samenwerking: Wij bieden met dit Omnichannel Retail Platform een softwareoplossing waarmee retailers hun voorraad, productinformatie en bestellingen realtime via alle on- en offline verkoopkanalen kunnen beheren.’
Carlo Klaasse, van stichd voegt hieraan toe: Met de door het team van Wolfpack ontwikkelde oplossing hebben wij de gewenste schaalbaarheid en wendbaarheid die nodig is, nu en in de toekomst.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!