VPRA ontwikkelt benchmark voor pr- en communicatieadviesbureaus

De VPRA heeft samen met Compare to Compete de PR-benchmark opgesteld voor pr- en commmunicatieadviesbureaus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze benchmark wil public relations- en communicatieadviesbureaus inzicht in de eigen markt. De benchmark geeft bureaus onder andere antwoord op vragen als: Wat zijn onze sterke en zwakke punten ten opzichte van onze concurrenten? Hoe staat het met mijn tarieven ten opzichte van andere bureaus? Uit welke sectoren halen zij hun meeste omzet? Betaal ik mijn medewerkers meer of minder dan de markt?

David Gribnau, voorzitter van de VPRA: “Met deze benchmark hebben we een mooi middel in handen die onze sector vooruit kan helpen. In eerste instantie wordt de benchmark beschikbaar voor alle VPRA-leden, maar het is onze bedoeling om dit instrument in de toekomst ook aan te bieden aan niet-VPRA-leden. Hoe meer public relations- en communicatieadviesbureaus immers meedoen, des te waardevoller de data.”

De VPRA roept al haar leden op om uiterlijk 20 november de eerste benchmark in te vullen. De eerste twee rapportages worden gratis aangeboden door Compare to Compete.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie