Vodafone zal zich omringen met verschillende externe creatieve specialisten. Dit kunnen Nederlandse of internationale bureaus zijn, maar ook individuen. ‘De veelzijdigheid van het merk Vodafone vraagt om deze nieuwe en meer flexibele manier van werken’, aldus Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone Nederland. De bureaus worden aangestuurd vanuit het interne brand-team. Vodafone neemt afscheid van zijn reclamebureau They, dat die regierol min of meer vervulde.
Strategische wijziging
Het nieuwe bureaumodel is een gevolg van de strategische wijzing die Vodafone wereldwijd in marketingcommunicatie doorvoert. Het wil op een dieper emotioneel niveau relaties aangaan met de klanten in plaats van vooral zichtbaar te willen zijn, aldus global brand-director Barbara Haase tegenover Marketingweek.
Dialoog
Het nam daarvoor al afscheid van de sponsoring van de Formule1, en gaat zich nu meer richten op dialoog en betrokkenheid van de consumenten. Volgens Eva Ruiz van Vodafone Nederland, moet Vodafone daarvoor als merk effectiever communiceren en op een ‘echt andere manier’ gaan werken. ‘Wij moeten zelf als team de spin in het web zijn en een grotere eigen verantwoordelijkheid nemen op gebieden zoals digital, social en marketing-pr.’
Oriëntatie
Vodafone start binnenkort met een oriëntatieperiode waarin het bedrijf kennismaakt met een aantal geselecteerde bureaus. Vodafone zal blijven werken met Achtung! als een van deze specialistische bureaus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!