Vleeswarenfabrikant Stegeman heeft vastgesteld dat ‘het leven wel een beetje extra aandacht kan gebruiken’ en introduceert om die reden een nieuw assortiment vleeswaren. Stegeman: ‘Deze 12 varianten zijn met veel aandacht, vakmanschap en passie samengesteld om heerlijk van te genieten.’ De introductie van de nieuwe lijn wordt breed ondersteund (tv, online, print, winkelvloer) en centraal daarin staat een minidocumentaire waarin de Maastrichtse Lily, die vrijwilligerswerk doet, middels een grootse stunt in het zonnetje wordt gezet. De bij McCann verantwoordelijke business developer Benno van der Helm, spreekt van een enorme productie was (zie making-of onderaan dit bericht) met een hoog risico, namelijk dat Lily niet positief zou reageren. Van der Helm: ‘Er is wekenlang research gepleegd en alle vrienden en kennissen zaten in het complot. Op de dag zelf hadden we 15 camera’s paraat. Maar we liepen toch het risico dat Lily niet mee wilde werken.’ Dit is het resultaat:
Food styling Cees Visser in Stegeman Commercial 'Meer Aandacht, Meer Genieten'
Met bovenstaande film van een minuut is de campagne afgetrapt. Er volgen de komende tijd nog kortere edits en tag-ons waarbij de aandacht voor het product centraal staat, zegt Van der Helm. Stegeman zegt in een begeleidend persbericht dat het het vleeswarenschap graag een nieuwe impuls wil geven. ‘Stegeman geeft net even wat meer. Meer aandacht voor het product, meer aandacht voor de mens, meer aandacht voor het moment en meer aandacht voor elkaar. Aandacht voor je boterham en de wijze waarop je deze belegt, aandacht waarop je je boterham meegeeft of deelt met anderen. Want meer aandacht laat je meer genieten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!