De andere genomineerden zijn Hotelchamp (boekingssite), Photanol (chemie), SynerScope (data analytics) en Tom Kabinet (ebooks). De Red Herring organisatie stelt jaarlijks een overzicht op van disruptieve startups die worden gezien als leidend binnen hun industrie. Zie hier voor de volledige Top 100.
Hyperlokaal adverteren
De technologie van het Amsterdamse adtech bedrijf Adcombi maakt het mogelijk voor merken om hyperlokaal en relevant te adverteren tegen minimale kosten. Zo kan een retailer voor honderden vestigingen tegelijk gepersonaliseerde display advertenties tonen in het verzorgingsgebied. Hiermee biedt het snelgroeiende bedrijf naar eigen zeggen een alternatief voor traditionele media, zoals huis-aan-huis-reclame die recent aan banden is gelegd in Amsterdam.
Adcombi haalde recent nieuw groeigeld op door het aantrekken van investeerders Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk. Eerder investeerde Rabobank al in de ontwikkeling van de technologie. De investering zal worden gebruikt om nieuwe diensten te ontwikkelen en de marktpositie verder uit te bouwen. Naast dansluiting op display advertising via DSP’s realiseert de startup (opgericht in 2016) ook de koppeling met sociale netwerken zoals Facebook. Op termijn is het de bedoeling om ook andere digitale mediumtypen zoals digitale radio en outdoor te integreren.
Jumbo en Blokker
De groeiambitie van Adcombi beperkt zich niet tot Nederland. Volgens oprichter Gerrit Reinders is deze gericht op expansie nieuwe Europese markten, zoals België en Duitsland. ‘De eerste stap daarin is inmiddels gezet met opdrachtgevers in Duitsland.’ In Nederland rekent Adcombi grote merken als Jumbo, Citroën, Blokker en Rabobank tot haar klanten, evenals bureaus als Havas Media, Traffic4U, Universal Media. Verder werken verschillende uitgevers waaronder TMG met de technologie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!