De auteurs behandelen acht strategieën met welluidende namen als ‘de Aziatische schildpad’, ‘van b2b naar b2c’ en ‘de diaspora’. Dit aan de hand van een groot aantal casestudies als HTC, Tata Motors, Samsung, Havaianas en Corona. Het boek is verschenen in het Marketing shop-portfolio.
Kumar en Benedict Steenkamp onderzoeken van elke strategische route hoe deze het effectiefst kan worden uitgevoerd. Ook behandelen ze de problemen die bedrijven daarbij tegenkomen en laten zien hoe die kunnen worden ondervangen. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar best practices maar vooral naar de kennis en cruciale vaardigheden die bedrijven moeten cultiveren, of ze nu in een ontwikkelde economie opereren of in een opkomende. Volgens de uitgever is het boek Brand Breakout ‘een praktisch en verhelderend boek voor opkomende-marktmerken, maar ook verplichte lectuur voor westerse bedrijven. Die laatste doen er goed aan de uitdaging van zulke aanstormende bedrijven niet te onderschatten.’
Juan Alanis, algemeen directeur The Estee Lauder Companies Inc: ‘Brand Breakout is verplichte literatuur voor leidinggevenden van lokale bedrijven en merken die de internationale markt op willen. En voor iedereen die in zijn eigen omgeving daarmee concurreert. Duidelijk wordt hoe je mondiale merken en strategieën allerlei zeer plaatsgebonden omstandigheden het hoofd kan bieden.’
John Quelch, hoogleraar, Harvard Business School: ‘Nog steeds zijn bedrijven uit opkomende markten beter in fabricage dan in branding. ‘’Brand Breakout’ biedt CEO’s een actuele, systematische, routebeschrijving om daar verandering in te brengen. ‘
Meer informatie over het boek vindt u hier. Een actuele recensie van de hand van Johan Bel vindt u hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!