Premium

Unilever neemt thee- en supplementenmerk Pukka Herbs over

Biologisch, ethisch helemaal in orde en met een focus op gezondheid en wellness, met Pukka Herbs zit Unilever ‘right on trend’.

Unilever neemt Pukka Herbs over, een bedrijf in biologische thee en voedingssupplementen. Het bedrijf werd in 2001 opgericht door Tim Westwell en Sebastian Pole. Pukka Herbs zegt te werken met fair trade ingrediënten die van 100 procent biologische herkomst zijn.

3 P's
De overname sluit volgens Unilever naadloos aan bij zijn ‘sustainable living plan’ omdat de wellness-filosofie van Pukka Herbs draait om het profijt voor personen, planten en de planeet.

De missie van Pukka Herbs
Through the incredible power of plants, we inspire you to lead a more conscious life. We strive everyday to help create a Pukka planet benefiting people, plants and planet.’

 

Groei
Unilever meldt dat Pukka Herbs een jaaromzet van 30 miljoen pond (33 miljoen euro) met een jaarlijkse groei van rond de 30 procent. Groei vindt plaats in zowel Europa als in de Verenigde Staten.

Schap Albert Heijn
Het merk is in Nederland online goed verkrijgbaar en ligt bovendien in de schappen bij bio-super Ekoplaza en bij Marqt. Maar bij de grote supers is het nog niet verkrijgbaar. Of dat op termijn wel de bedoeling, daar doet Unilever Nederland nog geen uitspraken over. Woordvoerder Freek Bracek: 'Het is momenteel te vroeg om in detail in te gaan op onze toekomstplannen. Maar zoals aangegeven bij voorgaande overnames, kunnen we Unilever’s schaal en expertise benutten om een nog beter aanbod te bieden. We kunnen ook verder bouwen op de inzichten uit eerdere overnames in de categorie "premium refreshment" zoals T2, Grom en Talenti.'

Het vergelijkbare biologische theemerk Clipper, dat in handen is van Wessanen, heeft overigens wél een schappositie bij de grote supers zoals Albert Heijn.

 

Unilever beweegt zich met - onder andere - de overname van Pukka Herbs op het bio-domein van het relatief kleine FMCG-concern Wessanen. Lees hier een uitgebreid interview met Jeroen Mustert, general manager Wessanen Benelux en Duitsland (juni 2017).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie