Twijfel over kwaliteit marketeers en accountmanagers

Meer dan de helft van de mensen in commerciële beroepen moet vrezen voor hun baan. Dat concludeert Hay Group en Batenborch International uit onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De kwaliteit van commerciële medewerkers wordt door bedrijven in het huidige economische klimaat in twijfel getrokken. Eerder deden zij dat niet. Bij 40% van de bedrijven vindt de commercieel eindverantwoordelijke dat de huidige verkopers analytische capaciteiten en proactiviteit missen. Het gaat dan over medewerkers in de buitendienst. Herman Koning van Hay Group zegt in een : ‘Zij werken te vaak braaf hun bezoekschema af, drinken een kopje koffie met de klant en zijn vooral bezig om bestaande relaties te onderhouden. In tijden van hoogconjunctuur was dat allemaal best, maar nu worden ze gezien als het kaf tussen het koren.’ Dit type accountmanager heeft zijn langste tijd gehad, volgens Koning. Maar ook marketeers moeten vrezen voor hun baan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie