Toyota komt met virtual reality-ervaring voor nieuwe Prius Prime

Met The Impossible Quest komt de gebruiker in een gepersonaliseerde futuristische wereld.

MediaMonks is samen met Saatchi & Saatchi LA en visueel futurist Syd Mead verantwoordelijk voor deze virtual reality-ervaring die tijdens TechCrunch Disrupt werd gelanceerd. De regie is in handen van de met Emmy bekroonde MediaMonks-regisseur Jason Zada.

Futuristisch

The Impossible Quest bevat naast de zogenaamde ‘VR experience’ een ‘VR painting tool’, waardoor het voor gebruikers mogelijk wordt gemaakt de essentiële elementen van het virtuele universum te kunnen maken. Deze creaties worden meteen opgenomen, zodat de gebruiker zich ook daadwerkelijk door deze wereld kan bewegen.

‘Samen met Syd Mead hebben we vanuit niets een originele geanimeerde wereld gebouwd. De 4D-vr-installatie maakt gebruik van beweging, wind, vibraties en ruimtelijke verificaties om zo een volledige onderdompeling en rijervaring te simuleren die ongekend is’ zegt Jason Zada. ‘De in-game -technologie maakt het mogelijk dat er real-time gepersonaliseerd kan worden, iets wat traditionele film-vr nog niet heeft kunnen bieden.’

‘Gehackte’ hardware

MediaMonks en Saatchi & Saatchi LA moesten bestaande hardware &;hacken&; om deze virtuele ervaring te realiseren. Reden voor het gehack is de beperkte mogelijkheden van de huidige virtual reality-tools. Met een speciale Vive joystick en snelle datatransfer is het mogelijk om te schakelen tussen de virtuele wereld en het personaliseren van die wereld. Door de 4D-installatie zullen bewegingen tijdens de ervaringen ook worden vertaald naar de bewegingen van de stoel van de gebruiker. 

Credits

Regisseur - Jason Zada

Vr-regisseur - Sam Smith

Producer - Catherine Lee

Projectmanager - Erik-Jan ten Brinke

Animator - Aljen Hoekstra

Concept art - Syd Mead

Additional concept art - Joshua Min

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie