Premium

Top of Flop? De Pizzaburger van Dr. Oetker

Niet speciaal voor mannen, wel voor jongeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De reclame laat er geen misverstand over bestaan. De nieuwe pizzaburger van Dr. Oetker is er voor mensen die vinden dat salade alleen ter decoratie is en geen trek hebben, maar hónger.

Het beeld van de twee mannen met bier op de bank is stereotype. Maar wat vindt Nederland van deze nieuwe snack?

Jongeren zijn geïnteresseerd
De pizzaburger heeft in korte tijd een goede naamsbekendheid weten op te bouwen. Ruim de helft van de respondenten heeft er wel eens van gehoord. Onder jongeren (tot 35 jaar) is dit zelfs zeven op de tien. Ook als we kijken naar interesse blijkt dit niet een product te zijn voor het grote publiek, maar vooral voor jongeren. Is gemiddeld 43 procent van de Nederlanders geïnteresseerd, onder jongeren is dit ruim twee derde.

Opvallend is dat de interesse onder mannen niet echt hoger ligt dan bij vrouwen en men het ook niet iets specifiek voor mannen vindt.

(Nog) niet voor vegetariërs
Vooral het gemak, maar zeker ook de verwachte smaak zorgen ervoor dat men dit product wel eens wil proberen. De pizzaburger is een échte snack. Mensen die toch al geen diepvriespizza’s en hamburgers eten, zijn dan ook niet erg geïnteresseerd. Een andere groep die al bij voorbaat de pizzaburger links laten liggen, zijn de vegetariërs.

De drie varianten die dr. Oetker nu op de markt heeft gebracht bevatten namelijk allemaal vlees. Ruim een derde van de respondenten zou dan ook graag andere varianten van de pizzaburger willen.

Conclusie: top onder jongeren

De pizzaburger biedt iets nieuws waar veel jongeren positief over zijn. De helft van de jongeren is van plan om deze te gaan kopen. Ook de prijs is meer dan redelijk. Jongeren worden er niet door afgeschrikt en voor het grote publiek is deze zelfs lager dan verwacht, zodat het zelfs tot een lichte toename in koopintentie leidt.

Deze Top of Flop staat in

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie