Threads, het nieuwe socialmediaplatform van Meta, krijgt naar verluidt branded content-tools van zusterplatform Instagram. Volgens nieuwswebsite Axios wil Instagram zijn branded content-tools op korte termijn beschikbaar stellen in Threads om marketeers een eerste advertentiemogelijkheid te geven. Daadwerkelijk adverteren is nog niet mogelijk omdat Meta zich eerst wil focussen op het aantrekken van gebruikers.
Branded content
Voor merken is het interessant als Threads een officiële branded content-mogelijkheid krijgt. Threads is nog geen week oud en heeft al honderd miljoen gebruikers, dus merken hebben er baat bij om snel op Threads te starten. Maar adverteren is dus nog niet mogelijk, en regels rondom betaalde promotie ontbreken vooralsnog. Als daar verandering in komt, kunnen merken meer dan organisch posten.
Volgens Axios gaat het sponsorbeleid van Instagram ook gelden voor Threads - wat makkelijk zou zijn voor merken die al adverteren op Instagram. Althans, als zij in aanmerking komen voor de branded content-tools. Instagram maakt zijn tools namelijk alleen beschikbaar voor bedrijven die aan de eisen voldoen. Niet alle bedrijven kunnen dus zomaar met die tools aan de slag.
Lees hieronder verder over Threads, de nieuwe socialmedia-app die een alternatief voor Twitter kan worden.
Lees ook
- Digital transformation & tech 5 vragen en antwoorden over Threads, Meta's concurrent voor Twitter
- Digital transformation & tech Meta opent de aanval op Twitter met lancering van Threads
- Digital transformation & tech Bond van Adverteerders: 'Twitter wordt zeker niet aantrekkelijker' door nieuwe beperking
- Digital transformation & tech Dit weten we al over de aparte Instagram-app die met Twitter gaat concurreren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!